March 26, 2011

Ringan Di Badan, Berat Di Mizan..

Haiyak.. Penat badan semalam belum hilang lagi nie.. "Eh?? ko g mane semalam mir?" semalam aku ke.. ke.. forum perdana ehwal islam..hee yaa..terbaek sekali.. Da la semalam Earth Hour,member aku ajak out, tapi hati masih terbukak untuk terima hidayah.. Alhamdulillah..*ayat alim2..hek

Forum perdana semalam berlangsung kat Dataran Keris Alor Gajah..
Dataran Keris Alor Gajah
 Nak diikutkan ramai je yang cakap nak pergi, tapi cancel last minit.. Yang tinggal hanya beberapa orang je.. 1 bas pun tak penuh, mungkin dorang ada hal lain la tue.. orang kata apa, usnuzon-bersangka baik.^__^



mane la bas nie..??

semua ni muka-muka tak sabar nak masuk tv, termasuk la yang sedang menaip nie.. tapi malangnya tak de la pulak, so ikhlaskan diri ye kawan-kawan..

pong..pong.. bas da sampai..jom2!

kitorang singgah solat kat masjid alor gajah.. kol 8.15 da sampai kat dataran ayer keroh.. turun je bas, fuh, pasar malam beb, ape lagi serang r.. macam-macam kot masuk perut nie, ni lah akibatnye lau kaki da masuk pasar malam.. eh,citer pasar malam lak, forumnye mane.?? hehe...maaf ye..

tadaa!! ::
Ustaz Uda(moderator), Dr.Ridhuan Tee, Dr.Syarifah Hayati, & Ustazah Salbiah
 
penonton setia
aku rasa nie 1st time aku dok kat ceramah, or forum 1jam setengah tak bangun-bangun dari kerusi, conclusion nye terbaek la forum semalam.. dengan telatah Dr.Ridhuan Tee dok menyakat Ustazah Salbiah..teebaik lah aku rasa.. lagipun banyak input dan manfaat daripada forum semalam. Terima kasih ye kat encik  sebab ajak saya mengikuti program nie.. syukran ya akhi..(^^,)
Sedikit ilmu aku nak kongsi kat sini apa yang aku dapat semalam, amalan yang ringan untuk dilakukan kat bumi nie, ringan-ringankanlah untuk lakukannya kawan-kawan.. >bagi salam, jawab salam, selalu ke tempat ceramah agama,

1 comment:

  1. assalamualaikum ya akhi..ana tertarik dgn blog akhi ni..mmg bnar apa yg dikatakan oleh ketiga-tiga panel mlm tu mmg bernas..shingga kan kata-kata Dr Syarifah Hayati msih terngiang-ngiang di telinga ana ni..kata-katanya "Apabila kita teringat Allah dalam keadaan DUDUK, Allah akan mengingati kita dalam keadaan BERDIRI. Apabila kita mengingati Allah dalam keadaan BERDIRI, Allah akan mengingat kita dalam keadaan BERLARI. Apabila kita mengingat Allah dalam keadaan majlis yang ramai orang, Allah akan mengingati kita dalam majlis yang tersangat ramainya orang. Apabila kita mengingat Allah dalam keadaan SEJENGKAL Allah akan mengingat kita dalam keadaan SEDEPA. Apabila kita mengingat Allah dalam keadaan SEDEPA, Allah akan mengingat kita dalam keadaan SEHASTA."

    ReplyDelete